Information om ditt boende

Välkommen som hyresgäst!

Här har vi samlat information och länkar till information som kan vara bra för dig att känna till som hyresgäst hos oss.

För oss är det viktigt att du som hyresgäst trivs och känner dig som hemma i våra lägenheter.

Vi jobbar för att vara en lyhörd och tillgänglig hyresvärd som kan erbjuda attraktiva lägenheter i attraktiva lägen.

Välkommen till 3N Fastigheter – den bästa av värdar.

Vi vill ditt bästa

Hur kan vi hjälpa dig?

För din trygghet

Vi finns här när du behöver

Man är alltid välkommen att ringa till oss på 011-31 86 01

Vid akuta fel utanför kontorstid, som inte kan vänta till nästkommande vardag, når man även ÖFS:s fastighetsjour dygnet runt på 070-585 48 24.

Du når oss dagtid på

011-31 86 01

Vid akuta fel utanför kontorstid

070-585 48 24

Nummer till nyckeljour

Om du låst dig ute eller tappat nycklarna!

Öppning sker på egen bekostnad. Borttappade nycklar debiteras alltid hyresgästen.
Om även själva låset måste bytas tillkommer kostnad för detta.

  • För hyresgäster på Lindövägen 10 har Lås & Nycklar AB nyckeljour dygnet runt. Dem når man på 011-13 35 22.

  • Övriga hyresgäster vänder sig till Låssmeden på Stockholmsvägen på telefon 0733-55 67 10

  • Även ÖFS har nyckeljour, telefonnummer 070-525 48 24

Larmassistans Trygghetsjour

010-207 03 00

För samtliga hyresgäster

Trygghetsjour för alla

För samtliga våra bostadshyresgäster finns trygghetsjour via Larmassistans i Östergötland.

Skulle man vid något tillfälle, främst mellan kl.22.00-06.00, bli störd av oväsen eller festande grannar uppmanas man bestämt att direkt ringa Larmassistans Trygghetsjour på tel 010-207 03 00. Man får uppge sitt namn, men kan begära att namnet inte ska lämnas ut till den som stör. Däremot vill vi gärna veta vem som ringt så vi kan hjälpa.

här går Trygghetsjouren till

Om olyckan är framme

Försäkra ditt boende

Inbrott, brand eller översvämning kan drabba vem som helst. Man kan t ex bli ersättningsskyldig om ens akvarium eller tvättmaskin börjar läcka och vattnet skadar lägenheten eller grannens egendom. Vi vill därför att alla våra hyresgäster har en giltig hemförsäkring.

Kontakta ditt försäkringsbolag så snart du vet att du ska flytta och anmäl din nya adress. Många olyckor inträffar i samband med inflyttning, så det är viktigt att hemförsäkringen börjar gälla från dag ett.

Det är viktigt att värna om miljön

Källsortering

Det är viktigt att värna om miljön. Med det i åtanke, och som extra service till våra hyresgäster, så erbjuder vi möjlighet till källsortering i samtliga av våra bostadsfastigheter med mellan 4 och 10 olika fraktioner.

Viktigt att tänka på när man källsorterar är att inte blanda olika material och att förpackningar som slängs är rengjorda. Kolla därför noga på varje kärl vad som ska sorteras vart.

Det är särskilt viktigt att miljöfarligt avfall så som batterier, glödlampor etc, läggs på rätt ställe. Batteriholkar och uppsamling för glödlampor och lysrör finns i samtliga våra hus, oftast placerade i källargången.

Övrigt miljöfarligt avfall

Övrigt miljöfarligt avfall inkl. elektronikskrot får man som hyresgäst själv köra till Returpunten.

Alla våra lägenheter är utrustade med en komposthink. Saknar du en är du välkommen att höra av dig, så levererar vi en till dig.

Nya kompostpåsar

Nya kompostpåsar finns att hämta i källargångarna.

Är du osäker på hur man källsorterar?

Klicka på länken nedan så kommer du till Nodras hemsida med källsorteringsguide.

Källsorteringsguide

Carolina Nämberg Mitic

David Nämberg Mitic

Har du frågor?

Kontakta oss!

Hej! Om du undrar över något fråga oss! Vi vill hjälpa dig.